fredag 3 oktober 2008

lite smått irriterande..

här har man suttit och skrivit ett väldans långt inlägg på telefonen och precis som jag ska skicka de så ringer jossan. a och där försvann allt jag skrivit. sådär lagomt kul.

fast de var himla roligt de hon ringde om, de var nämligen så att jag prata med henne igår å sa då att jag skulle till läkaren och sådär idag och då bad hon mig höra av mig när jag vart däör så hon fick höra hur det var å så. Men min käre far gav mig den lilla roliga ideen om att skojja till de lite så skickade ett sms istället med texten :

" det gick åt helvete. Läkarna överväger amputation, känns inte så jävla roligt."

så ringer en förfärad jossan upp och typ helt panik i rösten och ba vad är de du säger?! hoho förklarar ganska snabbt att det bara var ett skämt men stackarn hade ju redan hunnit ringa och prata med sin mamma och börjat tänka himla långt innan hon ringde mig. Tankarna kring vad hon skulle säga till mig och hon skulle komma ut till hampis å vad mkt pengar jag skulle få i försäkring hade visst passerat hennes lilla huvud. stackarn.

Hursomhelst, läkaren trodde inte att nerven var i kläm då jag haft de från början och då frakturen är så pass rakt av. Det brukar mest vara om frakturen är sned som nerven kan komma in och så borde de ha kommit efter ngn dag. Så dom tror istället att nerven har fått sig en törn vid fallet att den svällt upp. 3-4 månader ska de visst ta innan jag återfår all rörlighet i armen igen och att frakturen kommer nog hinna läka innan armen blir bra.

Men de ännu bättre nyheterna är att frakturen har gått ihop sig mkt bra. Den har inte börjat läka men den ligger nu på rätt ställe iaf! Så ska tillbaka om 2 veckor och röntgas och förhoppningsvis då få en plastskena och ngn skena för handleden så den hålls i rätt läge medans nerven där ska läka och då ska den nog ha slutat hoppa också. Såå, det var väl bra nyheter :) man måste se på dom positiva sidorna.

haha , värsta länga inlägget det blev här ändå haha, nåja lite lättare att skriva på datorn än på telefonen, trots att det är med vänster hand. :)

Inga kommentarer: