torsdag 16 oktober 2008

okej en lägesuppdatering för er som inte hänger med.

kom igår hem från en mycket trevlig helg i umeå hos syster och co. Umgåtts med min favvo systerson, in fact den enda systerson jag har men de kommer de dock bli ändring på. (: I mars får ullis och macke tillökning, nu väntas bara å se om de blir dubbel tillökning eller enkel så att säga.

nåväl, som tidigare sagt så fått träffa mitt lilla mongo och hennes damphund också, vilket var ett tag sen. En av helgens många skratt var när charlie vallade viggo. helt galet. sen vägrade han gå så johanna fick lyfta honom och dra honom hoho. Jag vet inte riktigt vad det är med umeåbor men hur kann man få denna lilla krabat att se ut som en katt? Tror det var tre eller fyra gånger någon sa ngt om kissekatten eller "-oj jag trodde de var en katt..."

efter lite shopping och mys så avslutades vistelsen med en tripp till sjukan på tisdags kväll. hah jag gillar att vi åkte buss till akuten. stabilt. aja, hursomhelst så åkte jag in för att jag hade så jävulst ont i magen. Började direkt efter middagen och vid 9 ringde vi sjukvårdsrådgivningen och dom trodde de kunde vara magkatarr från allt tablettknaprande. Fick i uppdarg att heva i mig ngn samarin vilket jag gjorde men efter en timma så tyckte dom jag skulle åka in iaf för att få någonting mot smärtan. Så åkte in och fick lite smärtstillande, good shit som sagt haha, men vid 01.00 fick jag åka hem med förklaringen gallsten.
vilket jag iof inte tror nu för har fortfarande ont och gallsten släpper ju när stenen passerat och ska inte hålla i sig som de gör. Får höra med läkaren imorgon för ska ju till ortopeden imorgonbitti och kolla armen, får förhoppningsvis den där plast ortosen (plastskena) och ngnting till handen för nervskadan. Den hänger ju mest och de sliter som fan på handleden så har haft den lindad de senaste dagarna.¨

undertiden törs jag inte ta några tramadol längre ifall de blir värre med magen, så det gör ju att de enda jag tar nu är panodil = bipiajaj i armen :s haha

och så kan jag tillägga att mitt paket från skopunkten har kommit :) shoppade lite från webbshopen och fick med mig 5 par skor :p plus att jag köpte två par när jag var nere i umeå. men innan ni ser ner på mig så tänk på att jag inte kunde shoppa ngnting annat, inga trjor, inga byxor eller ens jackor. så då gör de inge ;)

sitter för övrigt nu och försöker beställa biljetter till sthlm horse show, frågade jossan förra veckan lite löst sådär om inte jag kunde få haka på hon och hennes pals när dom far. Sen här om dan blev jag faktiskt jävligt sugen och ringde och frågade om de var okej att jag följde. Så nu siitter jag och försöker få biljetter i närheten av deras men fattar då ingenting. skaa ta å ringa dit imorgon istället.´Kruxet är bara att biljettförsäljningen öppnar 9 och jag måste åka 8.37 med bussen för att vara i sunderbyn kl 10. Kul, med tanke på att de tar 20 min med bil.

Inga kommentarer: