tisdag 10 mars 2009

en kassörskas dröm

5 uttryck en kassörska på ICA inte kan jobba en dag utan att få höra.

NR 1 : Hälsa vänligt och när kassören hälsar tillbaka så säg VA?! (med väldigt mkt undrande i rösten) och när kassören då upprepar "hej hej" så säger du "ja hej hej, hur många gånger har du sagt det idag? hahah"

NR 2 : "Ja de blir 244.50"
"ojoj, du var dyr idag, ska vi säga 240 jämnt? hehe" eller "ja då ska vi se om vi kan lösa ut oss eller om man får stanna och diska"

NR 3 : "MEn ojdå , nu glömde jag dra kortet, är de för sent?

NR 4 : "men vet du vda, får jag ta och tömma börsen på lite mynt?"

NR 5 : "Ursäkta mig, men rabatten här på baconen har faktiskt inte gått in, det stod 3 för 30!!!"
" Jaha ojdå, får jag kika litegrann så ska jag se om vi kan få till det där... Jo jag ser att du har inte dragit icakortet, och det var ju inlagt på kortet vet du"
"jaha, ja men då vill jag dra de då."
"Ja, då får du 1,80 kr tillbaka, och så får du skriva på den här"

Senare kommer en lista på hur du gärna får bete dig när du står i kassan, för allas trevnad.

Inga kommentarer: