söndag 9 augusti 2009

helgen

om ngn nu kunde ta och leta fram kabeln till kameran så vore ju det fint..

iallafall, helgen har varit bra, min första lediga helg hemma i boden på hela sommarn. Det kändes fint, jobbade dock till 8 på fredagen men detgjorde inte så mkt, blev ändå en lugn fredag.

Lördagen blev mkt bra dag +kväll och allt möjligt. Började med lite alder med carro och rebban och sedan kom sandra och nora dit när dom kom från piteå. Hon är ju bara för söt den där ungen! Å gillade att bada gjorde hon då definitivt hihi

Sen bar det av hemåt för lite "ta det lugnt" -tid och slappande. Vid 5-6 tiden började folket droppa in. Vi var väl omkring sisådär 30 pers här på kräftskivan. DEt var så roligt att ha lite kvartersmys :D DEt sjöngs och åt kräftor i stora mängder, tror jag och Issa gjorde oss väl hörda där nere vid bordet. Sen bar det ut mot farmen för lite patajande, var väl sisådärkul. Så himla mkt folk, macke hade tydligen sagt att de var publikrekord, 3700 eller vad de nu hade vart. Det märktes, alldeles för varmt för att dansa och vara inomhus och ute var det så mkt folk att man inte ens såg ngn alls. Huvva. Sen blev de ju frassemat efteråt som standard. Gott!

i morse vaknade gullungen kl halv sju, det var roligt. haha nejdå, men jag var faktiskt pigg så vi gick upp me henne och underhöll henne en stund. Issa kollade på kl och fräste lite ilsket åt oss, "sju?!?! är nu allvarliga?!" haha nåja, dock somnade ju jag om lite senare, skulle gå in och ta på mig bikini då de var 30 grader redan. Somnade som en stock på madrassen haha.

Vid ett-tiden drog vi till vändträsk och badade coh solade. Det var mycket roligt, jossan kom dit lite senare också och det var ju bra, hann alla träffa henne innan hon drar till grannlandet. Sen blev det en liten fika på rävasten, tur man känner ägern så man kan få ta de på kredit. haha kortmaskinen krånglade så det gick inte att betala med kort och vi hade ju inga kontanter.
Nåja ,sammanfattningsvis kan jag då verkligen säga att det har varit en toppenhelg, även fast farmen sög. :D Kommer ju sakna mina flickor som tusan nu när flyttlasset drar iväg. nåväl, kommer ju närmare en annan flicka, lilla Johanna Evelina Pingu Perä.

Nååååjaa, hörs!

Inga kommentarer: