måndag 25 augusti 2008

hard work work !

jobbade chark 8 - 18 idag. Tugnt pass. Speciellt eftersom jag stod i disken hela dagen och inte direkt haft så mycket att göra. Fan lite folk alltså, är ju van med semesteranstormningarna så nu är de ju helt dött. Men en sak stör jag mig jävligt mycket på, och det är hur folk kan vara så jävla lata! Som en tjej jag jobbar med; bad henne hjälpa mig att ta några kunder för det hade blivit lite kö, men det tyckte hon inte var hennes jobb, hon höll ju på att packa varor och hade så mycket kvar att göra innan hon skulle gå hem att hon verkligen inte hade tid att ta några kunder för att minska ner kön så kunden skulle behöva vänta kortare tid. Nä men de går ju itne för sig. Är man i ett sånt yrke där kunden är första prio, inte när man ska gå hem eller vilket roligt samtal man för med sin arbetskollega´så ska man väl fan bete sig efter det också och inte låta alla andra sköta ens arbete. Annars kanske man ska tänka om?


ärsh, nog pratat om det, ska försöka släppa det men varje dag är det någonting nytt som bara etsar sig fast. Hur kan man vara så himla lat och egoistisk att man inte tänker på andra. Kallas mognad.


morgondagen består av fullspäckat schema, ska fara med carro till Sunderbyn för hon har typ brutit stortån eller nå så ja, dom ska väl kolla på den och sådär, sen ska jag laga lite mat å göra matlåder. Morsan går ju på sina shakar och pappa är ju ute å reser så blir itne så mycket till att få middagen serverad när man kommer hem från jobbet.




Sen efter de ska man fara till Luleå en svängom med PErra, ska köpa nå byxor å lämna in klockan på rep å hämta klännigen och sen lämna bilen till farbror. STackars jag som ingen bil har mer : / gråter en skvätt.
Du är så fabulous min lilla lärka,
om sanningen ska fram så är du en rikigt riktigt goding hihi,
såhär roligt kan man ha det :)








over and out, nu sängen, puss coh godnatt!

1 kommentar:

Anonym sa...

du är allt söt du ;-) hahahaha