fredag 29 augusti 2008

okej, gick faktiskt till stan,

köpte tyg till fotöljen jag ska klä om och lite annat typ som jag ska sy en klänning av. Asskönt tyg alltså, kommer bli en superfin dress kan jag lova. Dock inget runway men haha

imorgon bär det av till GVE också för att träffa mickapicka :P weeii, första gången jag är i gällivare tror jag, som nu inte innebär ett snabbstop på grillen på vägen hem från fjällen eller någon fotbollsmatch från forna tider. Tänka sig att få se vad det har att erbjuda.



Mitt starkaste minne från gällivare är nog när vi med buss åkte upp för att spela nå fotbollsmatcher.
Smärtan har nog aldrig vart så enorm, trycket var det värsta. Aldrig i mitt liv har jag nog varit sådär jävla pissnödig som när vi kom fram till första matchen och fick springa in i omklädningsrummet. Det var nästan så att blåsan sprack måste jag säga.

nåväl, sen så for vi till kiruna å sov där i en skola. Men jag kan lova dig att det inte blev så mycket sova utan moppekillarna utanför lockade enormt mycket mer. På morgonen tror jag det var så spelade vi match mot Kiruna. Det laget som stina spelada i. Dom hade inte fullt med spelare så frågade om vi också kunde spela med en för lite men då var vi så många så de ville inte våran tränare. Vi vann med typ 10-0 eller nå sånt. FAst det var ett skönt gäng, dom dansade och skojjade under halvlek och körde mer på att ha en rolig stund än vinna matchen vilket kanske är meningen när man är en sådär 10 år. tack och hej nu har jag skrivit av mig lite, nog för att det skulle bli ett kort inlägg meen så vart det inte .

ha det !

Inga kommentarer: