onsdag 26 november 2008

maria hyffsat nära diket

okej, jag vet att rubriken hade kunnat, och borde med min tur vara : Maria fetnere i diket.
Men så blev det inte, himla tur var ju det. Hade nog aldig mer fått sitta bakom ratten om fallet vore så.

Syster och jag var stilla körandes på väg hem från Luleå. Ullis skulle hämta bilen från macke, som för övrigt fått jobb på sävastgården så dom blir kvar här i Boden, men beslutart sig för att att strunta i de och vi ska alltså vända tillbaka till stan. Så kommenterar Ullis att "där hade du kunnat svänga". Såå vad gör inte maria, jo pallnitar men får inte tag i handbromsen för att göra en sån där snygg "maria-sväng" så bilen kanar ut mot diket och plogvallen. Som tur är så får jag tag i handbromsen i absolut sista sekund och arslet på bilen snurrar runt. Känner ni inte att det har varit en ovanligt tursam period för mig på sistone?

Well, jag och Sara var å träna efter luleå, känns riktigt bra att komma igång alltså, men längtar tills man kan börja köra armar och axlar så man får tillbaka lite muskler. Tog fan 56 i bänk när jag körde som mest, kan lova att jag för tillfället inte ens skulle orka stången.

och städat har jag också hunnit med, dock inte mitt rum men allt det jag stökat ner nu under helgen har väl i stórt sett försvunnit. Sen kom mom and pop hem vid halv tolvtiden. Äntligen lite folk i huset.

2 kommentarer:

Anonym sa...

HAHAH helt otroligt att du inte var i diket ;p / PINGU

Ida A sa...

helt otroligt att du inte hamnade i diket!!! Själv har man ju inte ens varit nära ännu, dock beror det inte på min skicklighet som bilförare utan snarea på nya vinterdäck och 4-hjulsdrift.. =)